Wednesday 14 November 2018

Yang ada PARUT JERAWAT, Tinggalkan SKIN CARE REGIMEN ini dan anda akan MENYESAL

Memang nampak mudah kalau pakai satu atau dua produk sahaja. Jimat masa dan duit kononnya. Tetapi kita kena tahu kepentingan adanya 'skin care regimen' yang lengkap. Pakar kecantikan dan dermatologi hasilkan 'skin care regimen' yang lengkap kerana setiap langkah itu ada peranannya. Yang ada PARUT JERAWAT, pastikan baca dengan teliti kalau tidak mahu menyesal.



Shaklee hasilkan skin care dengan kolaborasi PAKAR DERMATOLOGI SELURUH DUNIA maka terhasil lah YOUTH yang lengkap merangkumi kesemua langkah dalam skin care regimen. Sebab setiap satu langkah tu ada fungsi berbeza kepada kulit. Dan yang penting menjaga kulit kita dengan baik untuk jangka masa yang lama.


TONER. 
Selepas muka dah dicuci dengan cleanser, sangat penting untuk memakai toner. Youth Perfecting Skin Toner ni bertindak sebagai double cleanse juga. Toner penting untuk mengekalkan kelembapan kulit, menstabilkan pH kulit supaya kulit bersedia menerima SERUM dan Moisturizer pula selepas itu. Agar penyerapan keduanya lebih optimum.

SUNSCREEN
Wajib ok pakai sunscreen. Malaysia ni panas. Sinaran uv boleh merosakkan kulit kita dan menyebabkan jeragat pula yang muncul. Sunscreen juga penting untuk menjaga sel kulit baru yang tumbuh. Kalau tak dilindungi dengan sunscreen, sel kulit baru akan mati dan kulit akan sentiasa la kusam.

KRIM MALAM
Krim malam pun sangat penting supya kulit kita sentiasa terhidrat. Waktu tidur adalah masa yang baik untuk perbaiki kulit kita. Krim malam juga perlu disapu disekitar leher supaya leher kita pun kelihatan muda. Jadi tidaklah kulit muka sahaja yang tegang tapi leher berkedut kan.


Jadi sekiranya hendak membuat keputusan memilih skin care yang mana, skin cae tersebut perlu lah lengkap. Dari cleanser, toner, serum, moisturizer, sunscreen, night cream ye.

Ok nanti InsyaAllah saya akan kongsikan banyak lagi tips penjagaan kulit yang menarik ye.

be'youth'iful by Najihah Razali
xoxo

0 comments:

Post a Comment