Thursday 8 January 2015

Pakai Masker Muka Berapa Kali Supaya Parut Pudar?

Assalammualaikum,

Antara rutin kecantikan ialah dengan memakai masker muka. Tahu tak nak pakai masker muka berapa kali supaya parut pudar dengan cepat. Ok nanti saya akan kongsikan tentang kepentingan masker muka dan kenapa anda semua tak boleh tinggalkan rutin ini.

Nak muka cepat kedut?

Kalau taknak, kena baca dan kena amalkan. Selalunya kita memang cuci muka setiap hari kan. Tapi tahu kah anda yang mencuci muka ni hanya hilangkan kotoran di permukaan muka sahaja. Kotoran di bawah lapisan kulit masih ada. Jadi masking ini membantu exfoliates sel-sel kulit yang dah mati dan memastikan pori kita dalam keadaaan yang bersih. Bila pori bersih, penggunaan toner, hydrating cleanser, cream akan berfungsi dengan lebih optimum.

Seminggu berapa kali nak pakai masker?

Pastikan sebelum pakai masker muka ni, cuci muka dahulu, lepas tu baru pakai ok.
  • Kulit Normal, anda boleh pakai 2-3 kali seminggu
  • Kulit Kering, anda boleh pakai 1-2 kali seminggu
  • Kulit berminyak, anda boleh pakai 3-5 kali seminggu
Selepas pakai masker, cuci dengan air bersih, kemudian sapu toner dan moisturizer. 

TIPS KEBAHAGIAAN RUMAHTANGGA!!
Untuk yang dah bersuami, hah tunggu lah suami pergi kerja ataupun tiada di rumah, baru lah pakai masker muka tu kan. Kalau dia ada, terkejut pulak nanti. Time dia ada tu, make sure muka dah cun segar sahaja ok.

Buat sendiri Masker anda di rumah.

Boleh buat sendiri tau. Apa yang anda perlukan ialah supplement hebat iaitu ESP dan Vita E Complex. Ye supplement tau. Istimewa kan, boleh dimakan yang baik untuk kesihatan, boleh juga di buat masker. Hah 2 in 1 lah kiranya.

pakai masker muka berapa kali seminggu
Sangat nyaman. Kulit sangat segar selepas rutin ini.
Jika anda taknak kulit cepat kedut sebelum waktunya, kena lah mula kan rutin ini dari sekarang. Masker dari ESP dan Vita E Complex ni pasti sesuai dengan anda lebih-lebih lagi ianya diperbuat dari bahan semulajadi dan hasilnya sangat baik untuk kulit dan juga kesihatan kita. Jadi untuk dapatkan Masker yang istimewa ini, boleh hubungi saya di 012-3807024. Jangan berlengah-lengah dan berkira untuk kecantikan dan kesihatan diri sendiri. Untuk diri sendiri dan untuk orang yang tersayang.

0 comments:

Post a Comment